Tojás 40 Húsvéti teljesítménytúra - Budai hegység
2005. március 28.

Városmajor - Martinovics-h. - Szendrő u. - Diana u. - Rosella Panzió - Jókai Emlékszoba - Sváb-h. - Széchenyi-emlék - Széchenyi-h. - Normafa - Disznófő-f. - Tündér-szikla - volt Hárs-hegyi Camping - Ferenc-halom - Apáthy-szikla - Árpád kilátó - Szépvölgyi út - Hármashatárhegyi út - Guckler-szikla - Virágos-nyereg - Szarkavár - Solymár - Zsíros-h. - Nagykovácsi - Anna vh. - Telki
Ugrás a túraemlékekre
Táv: 38.905 km, szint: 1405 m
Találkozó/Start: Városmajori Általános Iskola 7:30
Cél: Telki, Kerék Vendéglő

A fotókra húzva az egérkurzort (rámutatva) szinte azonnal megjelenik a képhez írt azonosító szöveg, rákattintva pedig a kép eredeti nagy méretben.
Nem lustálkodtam az elmúlt három napban. Szombaton Pákozd 20 km, vasárnap pilis 25 km és most pedig Budai-hegység 40 km. Mégis úgy éreztem, jobb kinn a friss tavaszi levegőn.

Reggeli a Városmajori iskolából indult a túra, főleg aszfaltos - amolyan városnéző - úton. Fő irányelv a zöld sáv követése. Az 1. ellenőrzőpontot (Martinovics-hegy) eleinte nem is találtuk, mert eltévedtünk, de aztán mégiscsak előkerült. Innen ismét aszfalt és lépcsőhegyeket mászva közel a fogaskerekűhöz kerültünk.

Mellette felkapaszkodva az Evetke utcánál lévő lépcsősoron ropogtattuk térdeinket a 2. ellenőrzőponthoz a Széchenyi-emlékhez. Innen a Gyermekvasút-végállomás irányába tartottunk a Széchenyi-hegyen. Párhuzamosan haladva a vasúttal eljutottunk a Normafához.

A zöld sávon lefelé haladva jutottunk el a Disznófőhöz és tőle 100 méterre a 3. ellenőrzőponthoz Disznófő forráshoz. Innentől utunk jó ideig megegyezett a Zöld 45 teljesítménytúráéval. A 4. ellenőrzőpont - Hárs-hegyi autós kemping - ahol egy csoki tojást is kaptunk. Természetesen a Tárogató utcát érintve jutottunk el a Hűvösvölgyi úthoz, majd átkelve rajta lesétáltunk az Alsóvölgyi útra. A villamos híd alatt jobbra fordulva a Csalán utcát közelítettük meg. Először balra, majd jobbra kanyarodva a Csalán utcán változatosság kedvéért lépcsőztünk az Apáthy-sziklához.

Mellette lehaladva feljutottunk a Törökvészi útra, ahonnan meredek emelkedő vitt fel az 5. ellenőrzőponthoz. Pecsételést követően lementünk a Hármashatár-hegyi útra, ahol ennivaló is innivaló is várt. A zöld sávot követve átjutottunk a Hármashatár-hegy túloldalára, ahol utunk a Guckler sétányon vezetett.

A Guckler sziklánál fogadott a 6. ellenőrzőpont. Utunk simán folytatódott a zöld sávon egészen Virágos-nyeregig. Itt összefut a sárga, a kék és a zöld sáv. Országos Kék-túra bélyegző hely a Boróka büfé. Mi közvetlenül mellette haladunk el felfelé a telkek közt. Az erdő már solymár irányába visz, amolyan erkély szerű fás szirtként. Ahogy lefelé haladunk a völgyben, gyönyörű, csendes erdei uton haladunk. Itt az olvadás miatt lágy trutymós az erdészeti földút. Lassan kiérünk a mezős domboldalra, ahonnan csodás panoráma nyílik a Pilisre és Solymárra. A lefelé vezető sárga földút cuppanós sárrá állt össze. Leküzdve dagonyát az ipartelepi sorompóhoz jutottunk. Az aszfalt utat egyenesen követve beértünk Solymárra elhaladva a temető mellett.

Az utcákat járva eljutottunk a 7. ellenőrzőponthoz, természetesen a kocsmához. Itt szállt ki a 30-as kör. Mi mentünk tovább átszelve Solymár főterét. Amikor beértünk az erdőbe a jelzések még meg voltak, de egy idő után eltűntek. A kék és sárga sáv tűnt fel kb. egy kilométer után útban a Zsíros-hegy felé. Pont ugyanitt kavartunk a Zöld 45-ön is.

Megtaláltuk a helyes irányt és a 8. ellenőrzőpontot a Zsíros-hegyen a volt túristaház helyén. Itt ismerőssel, Gyulával is összefutottunk. Pecsét mellett fotó is készült. A zöld jelzésen folytattuk utunkat, amihez később csatlakozott a piros is. Így jutottunk el Nagykovácsiba, pont úgy, mint a Zöld 45-ön. A hosszú aszfaltozás nem igazán tetszett, de a Nagykovácsi főutat átszelve, hamarosan Nagykovácsi széléhez értünk, ahol lovasokkal is találkoztunk. Átszelve az előttünk álló hegyet Telkiben kötöttünk ki. Eleinte a házak között lefelé, majd az országúton felfelé, ahol is egy motoros bajnok úgy húzott el mellettünk, hogy a szél felvitt az emelkedőn. A Kerék vendéglőbe közel 7óra alatt értünk be.

Összegzés:
Jól esett a tavaszi időjárásban való levegőzés. Aránylag jól megtaláltunk mindent és az ellátásra sem volt panasz. Sőt még a buszt is elértük.

Webmaster: | Fotózta és írta: Tusják Attila | All rights reserved by Author 2005©